Çin’in Apple Double 11 indirimi tartışmalara neden olduğu

Apple, 2023 yılının 12 Eylül’ünde Kaliforniya’daki Apple Etkinliği’nde iPhone 15 Serisini tanıttı. Şüphesiz, iPhone 15 Serisi marka için büyük bir atılımdı. Ancak, 15 Kasım’da çeşitli yerel medya siteleri, internet üzerinde “Apple Başarısız Oldu, Vatandaşlar İade Talep Ediyor” Weibo etiketinin trend olduğunu bildirdi.

Double 11 promosyonunun son iki saatinde, Apple mağazalarındaki iPhone 15 Serisi’nin fiyatı ekstra 200-300 yuan indirildi. İndirimden önce cihazı satın alan vatandaşlar, Apple’ın kendilerini aldattığını düşünerek iade talebinde bulundu.

Çin’in Apple Double 11 indirimi tartışmalara neden olduğu

Büyük bir tartışmadan sonra, son açıklamada bu durumun yanıltıcı bir promosyon olmadığı, dolayısıyla fiyat koruma kurallarının bu durumda uygulanmayacağı belirtildi. Daha sonra, Apple müşteri hizmetleri Çin’de, fiyat düşüşünün gerçek bir mağaza indirimi değil, platformun kuponlarından kaynaklandığını açıkladı. Bu nedenle, normal fiyat koruma politikaları uygulanamayacak.

Bu yılın Double 11 indiriminde, Çinli alışverişçiler e-ticaret platformuna akın etti ve indirimli ürünler satın aldı. Müşteriler, her alışverişte maksimum değer arayışında daha dikkatli ve bilinçli davrandılar. 60’tan fazla marka 1 milyar yuanı aştı ve neredeyse 20.000 markanın cirosu yıllık bazda üç kat arttı.

Ancak son zamanlarda Apple’ın Çin’de yaşadıklarının üzerine bir de böyle bir durumun yaşanması, Apple markasına zarar verdi. Bakalım Amerikalı teknoloji devi bu konuyla ilgili neler yapacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir