OpenAI’nin ChatGPT Reklam Uygulaması Hakkında Planları
OpenAI, ChatGPT için reklam uygulama kararını değerlendiriyor. Şirketin Finans Müdürü Sarah Friar, maliyetleri desteklemek için ChatGPT’ye reklam koymayı düşündüklerini belirtti. Bu adımın özellikle ödeme yapmayan müşteriler için olabileceğini ifade etti.
Friar, hala reklamcılığa geçmek için net bir plan olmadığını söylese de eğer reklamlar uygulamada yer alırsa, bunların konumlandırılması konusunda dikkatli davranacaklarını ekledi.
Reklamcılık konusunda deneyimli olduklarını belirten Friar, OpenAI Baş Ürün Sorumlusu Kevin Weil’in Instagram geçmişi sayesinde reklamların nasıl uygulanacağı konusunda faydalı bir bilgi sağlayabileceğini vurguladı.
Şirket ayrıca Google’ın arama reklamcılığı ekibinden Shivakumar Venkataraman’ı da işe aldı. Bu hamlenin, yapay zekanın reklamlar aracılığıyla gelir elde etme sürecine olumlu katkı sağlayabileceği düşünülüyor. Ayrıca, ismi açıklanmayan bir kaynağa göre OpenAI Başkanı Sam Altman, reklamlar konusunda daha olumlu bir bakış açısına sahip.
Şu anda OpenAI, üçüncü taraf geliştiricilerin modellerini uygulamalarında kullanmalarına izin veren API’si aracılığıyla yapay zekasını paraya dönüştürüyor. Ayrıca, ChatGPT’nin premium versiyonu da bireyler ve işletmeler tarafından satın alınabilecek şekilde piyasada yerini almış durumda.
Reklam konseptinden çekinenler için Friar, reklamların henüz gelmeyebileceğini ancak ilerleyen zamanlarda bu durumun değişebileceğini ve reklam görmeyi beklememiz gerekebileceğini belirtiyor.